BŚP w Zakopanym
Data: 15-12-2013 o godz. 09:35:05
Temat: Hufiec

W dniu 14.12.2013 roku do Zakopanego zjechali harcerze z różnych zakątków naszego kraju. Nie mogło zabraknąć harcerzy z Chorągwi Kieleckiej. Wśród nich jest również liczna 28 osobowa reprezentacja Hufca Ostrowiec.

Wspólnie dwoma autokarami do Zakopanego przyjechali harcerze z Ostrowca, Opatowa, Ożarowa, Sandomierza, Iwanisk, Suchedniów. Godzina wyjazdu 5.30 to dla niektórych środek nocy ale już po przejechaniu kilku kilometrów można było usłyszeć gitarę i śpiewy na tyle autokaru.

Podróż minęła sprawnie i już po godzinie 12 meldowaliśmy się w sztabie Zlotu Betlejemskiego. Po otrzymaniu pakietów i wszystkich potrzebnych informacji udaliśmy się do Pensjonatu „Świerk”, który usytuowany jest ok. 800 metrów od Krupówek, zaś z balkonów mamy piękny widok na Giewont. Po godzinie 15 wyruszyliśmy na spacer po mieście.

O godzinie 16.40 spotkaliśmy się wszyscy przed cmentarzem gdzie o godzinie 17 odbyła się uroczystość składania kwiatów i zapalenia zniczy na grobie twórców harcerstwa na ziemiach Polskich dh. Olgi i Andrzeja Małkowskich. Na cmentarzu dołączyła do nas jeszcze reprezentacja hufca Busko Zdrój.

Obecnie odpoczywamy po obiadokolacji i szykujemy się do wyjścia na ognisko harcerskie, które odbędzie się w Ogrodach Fatimskich na tyłach Sanktuarium na Krzeptówkach. O godzinie 23.30 rozpocznie się msza święta i uroczyste przekazanie „Światła z Betlejem” przez skautów Słowackich harcerzom z Polski.

Po godzinie 1 w nocy wrócimy na zasłużony odpoczynek by rano po śniadaniu wyruszyć do Krakowa. Wkrótce kolejna relacja z uroczystości oraz zwiedzania Krakowa. Dziś zdjęcia z podróży, spaceru po Zakopanym i uroczystości na cmentarzu.

Wieczorne zajęcia rozpoczęliśmy od spaceru do ogrodów Fatimskich w Sanktuarium na Krzeptówkach gdzie odbyło się ognisko. Po ognisku w samym już kościele odbył się wspaniały koncert, którego muzyka porwała kilku druhów do tańca.

Oczywiście skąd? Tak, z Ostrowieckiego hufca a dokładniej z „Burzy”. Zostało to nawet zauważone przez ekipę organizatorów zlotu i zdjęcie znalazło się na fb i stronie głównej Betlejemskiego Światła Pokoju.

Po koncercie jaki dał zespół New Day już tylko chwile dzieliły nas od momentu rozpoczęcia mszy świętej na której Słowaccy skauci przekazują Betlejemskie Światło Pokoju.

Msza była odprawiana w dwóch językach: po polsku i po słowacku. Piękna oprawa mszy, śpiew harcerskiego chóru, wystrój wnętrza sanktuarium i ponad tysiąc harcerskich mundurów na pewno wywarło na każdym niezapomniane wrażenia.

Na zakończenie mszy naczelniczka ZHP hm. Małgorzata Sinica oraz przewodniczący ZHP hm. Dariusz Supeł odebrali od skatów ze Słowacji lampion z Betlejemskim Światłem Pokoju by już za chwilę przekazywać go dalej zuchom, harcerzom, instruktorom, seniorom i delegacji ZHR.

Osobiście z rąk druhny naczelnik ogień otrzymała reprezentacja naszego hufca. Po uroczystym przekazaniu udaliśmy się na nocleg. Ogień pilnował dh. Komendant aż w trzech lampionach (tak na wszelki wypadek jak by któraś świeca zgasła mieliśmy zapas ).

Na nocleg dotarliśmy ok. godziny 2 nad ranem. Krótki sen, śniadanie i wyjazd w drogę powrotną. W Krakowie zatrzymaliśmy się na zwiedzanie i spacer po mieście. Dh. Ania pokazała nam Wawel i zaprowadziła do krypty gdzie spoczywają Marszałek Józef Piłsudzki oraz Lech i Maria Kaczyńscy.

Czas wolny na Krakowskim rynku okazał się za krótki ponieważ akurat odbywał się Jarmark Bożonarodzeniowy. Mnóstwo straganów, występy na scenie, koncert orkiestry dętej, gorąca czekolada i hejnał z wieży Kościoła Mariackiego to tylko niektóre z atrakcji jakie czekały tam na naszych harcerzy.

W drodze do domu przez Sandomierz gdzie wysiadała z autokaru reprezentacja tego hufca nie mogło się obyć bez śpiewu. O godzinie 21 można powiedzieć, że jesteśmy już w domu.

Ogień z Betlejem jest już w Ostrowcu. Pieczołowicie strzeże go dh. Lucyna oraz dh. Ania, by do najbliższej niedzieli nam nie zgasł. Betlejemskie Światło Pokoju Ostrowieccy harcerze będą

przekazywać mieszkańcom miasta oraz władzom miasta i powiatu 22 grudnia 2013 roku o godzinie 16 na Rynku podczas wspólnej wigilii organizowanej corocznie dla mieszkańców.

hm. Dariusz Czupryński

Zapraszamy do Galerii Zdjęć Autorami zdjęć jest sam Kinga Nika Zwada oraz hm. Dariusza Czupryńskgo